Bild: Ikon

Tack!

Nu har resultatet för Act Julinsamling 2023 räknats ihop och summan landade på drygt 42 milj. kronor, vilket är glädjande! Bureå församling samlade in 35.978 kr, så stort TACK för ditt bidrag för en bättre värld!

Sammantaget kan vi konstatera att insamlingsresultatet är lägre än föregående år. De största orsakerna är att hela Svenska kyrkan drabbades av en cyberattack som påverkade flera viktiga webbsystem för kommunikation och insamling samt att kampanjperioden var kortare i år.

Utifrån förutsättningarna är resultatet därför värt att firas lite extra. Tillsammans har vi lyckats samla in över 42 miljoner kronor till arbetet för människor som lever i utsatthet runt om i världen. Våra gemensamma insatser gör skillnad! Tack!